im belogger~

im belogger~

Khamis, 19 Mei 2011

a great memory with you, sayang~

assalammualaikum, readers~



saat nie, emosi aku still tak stabil lagi. aku try terime tapi belum sepenuhnye.kelmarin aku menghadap hari paling aku tak jangka, paling aku tanak, paling aku harap tak penah jadi. tapi dengan kuasa tuhan, bende tu pun da jadi. kawan dunia akhirat aku da pegi tinggalkan aku.Biar aku kenalkan korang pasal die for those yg tak kenal die okay~


firstly, her name is hajar nur azureen bt samat. die kenit takat telinge aku je.kteorg 1 sekolah.dari form1 until form5.. (form6 sepatutnye,tapi die tanak sebab die tak suke g sekolah..itu memang hobi die..hee). Time form1 die kelas UTARID and yeah..it sound funny coz using name of planets.. Aku pulak kelas belakang, kelas no.5 dari 7, kelas ZUHAL, seriously aku pun tak tau asal aku dapat kelas belakang even UPSR aku kire okay jugakla. time tu aku tak kenal die lagi pun, ai maklum le, bile duduk kelas belakang, kelas depan muke sombong..bile duduk kelas depan, kelas belakang pulak kate sombong. itu semua normal maa~ orang melayu punye mentaliti~haish..macam tak biasa. (tangan di dada, mata pandang atas). Berbalik pade story tadi, time form1 tu arwah buat performances,bercerita. Tajuk die 'Si Tanggang'. Aku kagum dengan gaya die bercerita,siap bersyair kot! ha, time tu la aku tau name die and aku tau sikit2 pasal die, die saket. hidap leukimia. *air mata bergenang bile di kenang kembali*


Then, tiap2 tahun mengikut prestasi akademik bebudak,mesti punye ade turun naek kelas. Dan haruslah aku naek kelas. Aku lompat 2 kelas sekaligus ke kelas MARIKH,again name planet. *terase hebat seketika,hee*


Time form2 tu, kelas aku sederet kelas arwah. Die mantain je kelas 1st tadi uh. Nak dipendekkan citer, aku dulu nie tak le gile2 macam sekarang. Dulu aku pendiam dan penyegan kot! Dari stat turun bas sekolah sampai masuk sekolah nak pegi kelas, aku jalan pandang lantai je kot. Kalau bole pakai purdah, aku pakai tau! Nak tunjuk betape segannye aku nak pandang orang lain. aku yakin korang mesti tak caye kan?kan?mesti kate aku tipu kan?haha.but thts the true tau! okay tutup citer pasal tu. And stat form2 nie la arwah dok mengedik kacau aku tiap kali aku lalu dpn kelas die. die akan tegur aku 'hai hani' and sampai sekarang aku still ingat. sebabnye:-


* 1st, die tau aku anak tauke kedai time tu.

*2nd, mmg hobi die suke kacau penyegan cam aku nie ha. DULU okay!


tutup citer pasal form2. Now,form3 plak~


time form3 plak, aku again, lompat kelas lagi. Kali nie aku terus masuk kelas 1st,UTARID. It means i got same kelas with her. Dishortkan story, dalam kelas tu sume budak macam berpuak2 oh! aku nie dala dari kelas belakang, tak kenal sesape pun dalam kelas baru tu except aja. So, aku geng la dgn bebudak yg dari kelas belakang yg baru masuk kelas 1st nie ha. Yang peliknye, aja yg mantain dari form1 sampai form3 kelas yg same, die pun dok sebuk2 join geng aku. Rupenye die tak kamceng sangat nan budak kelas die. Setat aku kawan diela aku da open minded sikit. Takde nak malu2 tak bertempat and stat tu la aku tau sume pasal die. aku list kan sume pasal die and ade selit sikit pasal kami berdua.hee~






  • family die panggil die awien.aku sorang je panggil die 'aja'.



  • die gile2 rapat nan iela, jiran dan jugak besfren die..kire aku 2nd besfren diela.



  • die hidap leukimia sejak sekolah rendah.



  • semangat beliau sangat kental oh!



  • die suke maen2 rebut laki nsem or comel dengan aku.hobi kat sekolah eh!



  • die akan beli kepek kat kiosk tiap2 kali rehat and mkan senyap2 time ckgu ngajar and aku pun join die.hee~



  • die suke kopek kulit bibir die. and tu pun habit aku jugak sebab nak bibir mcm anita sarawak tak dapat.so,bibir mcm angelina jolie pun jadila.



  • die suke 'pau' 20sen kat sesape including me! haha~



  • kadang die akan menabung,kadang tak.



  • walaupun die malas pegi skolah tapi keje skolah die mst siap jugak.



  • tiap2 malam die atau aku akan msg sesame sndiri tanya pasal keje skolah.baek tak beta?nak msg pun citer pasal study je,haha



  • die suke peluk org macam peluk teddybear. tambah2 yg badan gemuk,kalau badan mcm aku nie ha,tulang je memanjang die ckp.hee~



time PMR, kteorg suke bersaing sesame sndiri.and haruslah die selalu menang.tapi kadang aku pun menang gak.haha.result kteorg slalu lebih kurang je tapi die suke hasut aku tak yah buat keje skolah, bile aku tak buat,aku kene nan cikgu, die plak selamat.hampeh kan? tapi aku sikit pun tak kisah oh! time form3 nie die selalu gak tak datang skolah.ade appointment nan doc. ade 1 aritu, die ngadu kat aku yg die tak larat da. aku marah die.kami same2 suke2 nages buang air mata sebab sedih.tapi die kuat after tu. ouh yeah! aku selalu belanje die sebab die suke cakap 'kau kan anak tauke,duit kedai kan ade,belanje la aku.( sambil buat muke kerang busuk die yg cumil tu)' aku pun belanje la die. and die suke buat air tumpah kat baju aku.=.='.And, diela yg ajar aku pegi kua jauh2 ke ipoh.haha. tapi seriously, berkawan dengan die, sikit pun aku tak penah terase hati or rase nak marah kat die.she's very a good friends. aku bertuah sebab penah jadi kawan die.dan aku sgt syg kau aja!sayang ketat-ketat!


ya allah, kau ampunkanlah dosa hambamu ni ya allah. Semoga kau tempatkan die di dalam golongan orang yg beriman ya allah.




for this entry,setakat ini jelah.nanti aku sambung lagi tok menegah atas pulak eh.hee~










1 ulasan: